Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookiesSluiten

Log in om de beveiligde documenten te downloaden

Artikel 21  Arbeidstijdadministratie
  1. De werkgever dient een deugdelijke administratie te voeren van de dagelijkse door de werknemer vervulde arbeidstijd. Deze administratie dient tenminste te bevatten de elementen genoemd in het arbeidstijdadministratieformulier (bijlage 4a en 4b).

    b. De werkgever dient te zorgen voor een inzichtelijke administratie van de jaarurenregeling en spaarurenregeling als bedoeld in artikel 27 en 28 van deze CAO.

  2. De arbeidstijdadministratie en loonadministratie dienen beide betrekking te hebben op een zelfde tijdvak. De werkgever bepaalt of beide betrekking zullen hebben op een vierwekelijkse periode dan wel een periode van een maand.

  3. Wanneer op één of meer dagen niet wordt gewerkt wegens:

    • vakantie;
    • afwezigheid met behoud van loon;
    • arbeidsongeschiktheid of afwezigheid ingevolge artikel 18en 53 van deze overeenkomst;
      wordt ter vaststelling van de werkelijke arbeidstijd voor elk van die dagen genoteerd:
    1. indien gereden wordt volgens dienstrooster: het aantal uren dat volgens het voor de werknemer geldend dienstrooster zou hebben gegolden;
    2. indien niet gereden wordt volgens dienstrooster: 8 uren.